جدیدترین خبرهای سروشان
 
آخرین خبرهای سروشان
 
منتشر شده در تاریخ :1396/10/17
تعداد بازدید : 1142
حمیدیوسفی دیلمی مدیر خدمات پس از فروش شرکت سپهرالکتریک عنوان داشت: تداوم ارائه مطلوب خدمات،مشتری را وفادار می کند
با در نظر گرفتن تجربه طولاني شرکت سپهرالکتريک در زمينه خدمات پس از فروش، ارائه اين خدمات براي شرکت هزينه بوده است و يا درآمد؟
خدمات پس از فروش در سرفصل هاي حسابداري به عنوان هزينه محاسبه مي شود و با آنکه شرکت نيز براي ارائه با کيفيت خدمات مي بايست هزينه هايي را صرف کند ولي باعث ايجاد بستري مناسب براي افزايش درآمد شرکت مي شود. تجربه نشان داده است تداوم ارائه خدمات مطلوب باعث مي شود که ما مشترياني وفادار داشته باشيم و اين موضوع در افزايش سطح فروش و درآمد شرکت بسيار مؤثر است. زماني که خدمات پس از فروش با کيفيت  و مطلوبي ارائه شود، مشتريان بيشتري محصولات شرکت را خريداري مي کنند و با افزايش فروش، درآمد شرکت نيز بيشتر مي شود. امروزه يکي از وجوه  تمايز ميان شرکت ها نحوه ارائه خدمات پس از فروش است. هر شرکتي بتواند خدمات مطلوب تري را  بعد از فروش ارائه دهد، مي تواند در اين رقابت پيروز شود. از ديدگاه  شرکت سپهر الکتريک خدمات پس از فروش به طور مستقيم و غيرمستقيم باعث پيشبرد اهداف شرکت مي گردد.

واحد خدمات پس از فروش سپهر الکتريک در جهت افزايش درآمد شرکت چه اقداماتي را انجام داده است؟
واحد خدمات شرکت سپهر الکتريک از اهميت نيروي انساني مجرب در افزايش کارآمدي واحد خدمات پس از فروش آگاهي دارد و در اين راستا، براي جذب کارکنان خود با دقت عمل کرده است. پرسنل واحد خدمات مي بايست داراي ويژگي هايي مانند صبوري، مهارت در مذاکره، فني بودن و شناسايي نياز مشتري باشند. شرکت سپهرالکتريک با تجربه 40 ساله در ارائه خدمات، استراتژي خود را بر مبناي  ارائه خدمات پس از فروش مطلوب قرار داده است و هميشه حق را با مشتري مي داند. همواره با نهايت احترام با مشتري گفتگو کرده ايم و با نيروهاي متخصص آماده ارائه خدمات هستيم. در سال هاي گذشته که هنوز بسياري از شرکت ها امکانات و آمادگي ارائه خدمات پس از فروش را نداشتند و حتي مشتريان نيز از حقوق خود در ارتباط با نحوه ارائه گارانتي از سوي توليدکنندگان بي اطلاع بودند، شرکت سپهرالکتريک خود را به ارائه خدمات پس از فروش  با کيفيت ملزم نمود. تداوم اين خدمات از سوي ما باعث شد مشتريان به حقوق خدمات پس از فروش خود آگاه شوند و ما را در ترويج اين موضوع همراهي نمايند. همواره سعي کرده ايم در زمينه خدمات پس از فروش شرکتي خلاق و پيشرو باشيم. تداوم ارائه خدمات مطلوب باعث شده است که ما مشترياني وفادار داشته باشيم و اين موضوع در افزايش سطح فروش و درآمد شرکت بسيار مؤثر بوده است. خيلي از مشتريان سپهرالکتريک تبديل به دوستان ما شدند. همچنين مديريت عامل شرکت در هر جلسه اي به لزوم خدمات  با کيفيت، سريع و برقراري ارتباطي عميق با مشتريان تأکيد مي کنند و اين را يکي از بنياديترين مسائل شرکت مي داند.

شما چه اقدامي را در جهت بهينه سازي هزينه هاي واحد خدمات خود انجام داده ايد؟
بخشي از هزينه هاي يک واحد خدمات پس از فروش به شرکت ارتباط ندارد  و تعرفه هاي آن مشخص است و کاهش چشمگيري در آن نمي توان ايجاد نمود مانند حمل و نقل، پست، خريد قطعات و... اما نکته بسيار مهم اين است که ما براي رضايت و آسايش مشتري هر هزينه اي را انجام مي دهيم چون در نگاه ما رضايت مشتري از مقدار سود شرکت با ارزش تر است. آموزش پرسنل از مهمترين موارد بهينه سازي هزينه ها به شمار مي آيد. از مزاياي آموزش مي توان به جلوگيري از دوباره کاري، آشنايي کارکنان با نکات فني قطعات جديد و نحوه برخورد با مشتري اشاره نمود.

نرم افزار خدمات پس از فروش چه تأثيري مي تواند در بهينه سازي هزينه ها داشته باشد؟
امروزه با افزايش مشتريان، شرکت ها براي مديريت خدمات و بهينه سازي هزينه هاي آن مي بايست از نرم افزار خدمات استفاده نمايند.  شرکت سپهر الکتريک با استفاده از اين نرم افزار توانسته است دقت، کيفيت و سرعت ارائه خدمات خود را افزايش دهد. استفاده از نرم افزار خدمات پس از فروش، گزارش خرابي قطعات را در يک محدوده زماني به ما مي دهد و شرکت را به رفع مشکل محصول توليد شده سوق مي دهد. نرم افزار خدمات مي تواند در توليد محصول نيز به ما کمک کند به اين صورت که با جمع آوري و ارائه نظرات کاربران در مورد کالاي خريداري شده،  ما را در ساخت محصولي با کيفيت تر هدايت نمايد.

خدمات پس از فروش چه تأثيري در اقتصاد داخلي مي تواند داشته باشد؟
ارائه با کيفيت خدمات پس از فروش باعث رونق اقتصاد کشور مي شود به اين صورت که شرکت ها زماني مسئوليت محصول خود را مي پذيرند که از کيفيت آن مطمئن باشند. وقتي کيفيت توليدات داخلي افزايش مي يابد مشتري با خريد آن محصول احساس رضايت و اطمينان مي کند و اين اعتماد باعث علاقه مند شدن جامعه به توليدات داخلي مي شود و خريد کالاهاي ايراني رونق اقتصاد را به دنبال خواهد داشت. 

حرف آخر
آرزو دارم که مشتريان سپهرالکتريک با آرامش و اطمينان از محصول هاي ما استفاده نمايند زيرا زماني ما به آرامش مي رسيم که مشتري از محصول ما احساس رضايت داشته باشد. آرزومندم تا بتوانيم با ايجاد بسترهاي شغلي باعث رونق اقتصاد جامعه ي ايران و با افزايش صادرات باعث رشد اقتصاد کشور شويم.


امروزه با افزايش مشتريان، شرکت ها براي مديريت خدمات و بهينه سازي هزينه هاي آن مي بايست از نرم افزار هاي خدماتي استفاده نمايند.