جدیدترین خبرهای سروشان
 
آخرین خبرهای سروشان
 
منتشر شده در تاریخ :1396/01/29
تعداد بازدید : 832
مهدی میرمهدی کمجانی رئیس اتحادیه فناوران رایانه تهران:راهکارهای نرم افزاری سرمایه گذاری برای آیـنده
رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران در گفتگو با فصلنامه سروش خدمات درخصوص نحوه ي ورود اين اتحاديه به مقوله ي خدمات پس از فروش گفت: از حدود سه سال قبل با هماهنگي که بين اين اتحاديه و سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليد کنندگان ايجاد گرديد آئين نامه اي دراتحاديه تدوين شد که مورد تأييد آن سازمان قرار گرفت. بعد از تأييد آئين نامه، تفاهم نامه اي نوشته شد که بر اساس آن اتحاديه موظف شد درسطح شهر تهران خدمات پس ازفروش را بازرسي کند تا سازمان حمايت براساس آن بازرسي ها مجوز ارائه خدمات پس از فروش را براي افراد متقاضي و داراي صلاحيت صادر کند.

وي ابراز داشت: وقتي قرار شد تا ما نظارت بر خدمات پس از فروش را برعهده بگيريم با مشکلات زيادي مواجه شديم. خيلي از شرکت ها معناي برخي از اصطلاحات در خدمات پس از فروش را نمي دانستند. چون پيگيري و بازرسي در اين حوزه وجود نداشت يکسري از شرکت ها اين خدمات را به دلخواه خود انجام مي دادند. بطور کل خلاء اين موضوع به شدت احساس مي شد.

ميرمهدي در خصوص الزام شرکت ها در استفاده از راهکارهاي نرم افزاري بيان داشت: در صنف ما حدود 85 درصد اعضا فروشگاه ها هستند و مشتريان فروشگاهي تمايل به استفاده از نرم افزارهاي ساده دارند. اين در حالي است که با توجه تصميمات ستاد مبارزه با قاچاق کالا و الزامات موجود در حوزه خدمات پس از فروش نرم افزاري که جامع نباشد جوابگوي نياز شرکت ها نخواهد بود؛ لذا من فکر مي کنم که بايد شرکت ها نرم افزارهاي خود را تغيير دهند و يک نرم افزار جامع تهيه کنند.

 وي با اشاره به اينکه حمايت از نرم افزاري خاص با سياست هاي اتحاديه کاملا مغايرت دارد، تصريح کرد: خيلي از مجموعه ها بودند که نرم افزارهاي خود را به اتحاديه پيشنهاد دادند و حتي ابراز داشتند درصدي از فروش خود را نيز به اتحاديه مي دهند؛ ولي چون اين رفتار با سياست هاي ما کاملا مغايرت داشت به هيچ عنوان اتحاديه وارد اين حوزه نشده و نخواهد شد.

ميرمهدي در خصوص اقدامات اتحاديه فناوران رايانه براي شناسايي نرم افزارهاي موجود در بازار بيان داشت: کارشناسان وهيأت مديره اتحاديه به منظور شناسايي نرم افزارهاي موجود دراين حوزه تحقيقاتي انجام دادند که در خصوص نتيجه آن بايد گفت بدون اغراق کامل ترين نرم افزاري که در حال حاضر در بازار موجود است نرم افزارسروشان است.

رئيس اتحاديه فناوران رايانه تهران با بيان اينکه براي دريافت مجوز ارائه خدمات پس از فروش دراين صنف حدود 290 شرکت به اتحاديه مراجعه کرده اند، تصريح کرد: امروزه شاهد هستيم خدمات پس از فروش يک مزيت رقابتي است، زيرا مصرف کننده به اين نتيجه رسيده است که وقتي کالايي را خريد مي کند دنبال گارانتي آن باشد.

وي ضمن تأکيد براهميت و جايگاه ويژه رسانه هاي تخصصي عنوان داشت: هر نوع رسانه، مخاطب خاص خود را دارد. مردم ما خيلي با هوش هستند و حافظه خوبي دارند. صحبت ها و نقطه نظرها يادشان مي ماند.

ميرمهدي درخاتمه در خصوص تأثيرگذاري رسانه ها درحوزه خدمات پس از فروش تصريح کرد: به نظر من امروزه در بين رسانه ها نمايشگاه ها کمترين بازتاب را در بين مردم دارند واصلا فضاي مناسبي نيستند. هرچند متاسفانه خيلي شرکت ها براي حضور در نمايشگاه ها سرمايه گذاري کلاني مي کنند.

گفتني است در تاريخ 25 فروردين 1394 تفاهمنامه اي ميان اتحاديه فناوران رايانه تهران و سازمان حمايت از مصرف کننده به امضاء رسيد که براساس آن اتحاديه فناوران رايانه، مسئول ارزيابي واحدهاي صنفي ارائه دهنده خدمات پس از فروش در حوزه کامپيوتر و کالاهاي ديجيتالي شد.

براي مشاهده خبر در سايت اتحاديه فناوران رايانه تهران اينجا کليد کنيد.