جدیدترین خبرهای سروشان
 
آخرین خبرهای سروشان
 
منتشر شده در تاریخ :1396/12/27
تعداد بازدید : 818
جهشی به سوی آینده؛ یادداشتی از نوید مطهر مدیرعامل شرکت سروشان در آستانه ورود به سال جدید
اهم اقدامات صورت گرفته و اهداف محقق شده در سال 96 به شرح ذيل جمع بندي مي گردد.
1- توسعه امکانات و قابليت هاي نرم افزار سروشان، همسو با نيازها و انتظارات مشتريان از روايت 7/62 تا روايت 7/97 به تعداد 35 روايت که از لحاظ کمي حدود 30% نسبت به سال گذشته رشد را نشان مي دهد و به لحاظ کيفي هم رشد چشمگير و قابل ملاحظه اي صورت گرفته است و بي شک سال 96 پرکارترين سال کاري شرکت سروشان در حوزه توليد محسوب مي شود.
2- تکميل و توسعه راهکار مرکز تماس مشتري مبتني بر VoIP به شرح زير:
الف– کيفيت صدا، استفاده از آخرين و به روزترين Codec ها (استانداردهاي صدا) نظير HD و G.722 (که در نرم افزار Skype استفاده شده است)
ب– نوآوري در ساخت و توسعه فرم هاي گزارش گيري پيشرفته با رويکرد خدمات پس از فروش که در نوع خود بديع و کم سابقه بوده به نحوي که حتي در ابزارهاي گزارش گيري جهاني نظير Asternic و Queue Stat هم نمونه هاي آن وجود ندارد و خاص صنعت خدمات پس از فروش بومي سازي شده است.
ج– دستيابي به تکنولوژي و دانش طراحي سناريوهاي اختصاصي در مراکز تماس مبتني بر PHP جهت هدايت تماس و بهره گيري از امکانات VoIP
د– طراحي Interactive Voice Response) IVR) (سيستم پاسخگويي هوشمند تلفني) مبتني بر VoIP
3– آغاز پروژه توليد و توسعه نسخه تمام وب نرم افزار سروشان با استفاده از آخرين تکنولوژي توسعه راهکارهاي نرم افزار تحت وب Microsoft.Net Core و انجام موفقيت آميز پروژه مطالعاتي و پژوهشي استفاده از Business Layer طراحي شده فعلي سروشان تحت وب که سرعت توسعه و آماده شدن راهکار تمام وب نرم افزار سروشان را در سال آتي تا چند برابر افزايش داده و ريسک تغيير معماري نرم افزار را به حداقل ممکن کاهش خواهد داد.
4– آغاز توليد و توسعه کنسول تسويه الکترونيک (E-Payment) با امکان برقراري ارتباط نرم افزار سروشان با سيستم شاپرک بانک مرکزي و امکان تسويه فاکتور سرويس صادر شده از طريق سروشان با دستگاه کارت خوان سيار (Pos) سرويس کار و صدور فاکتور توسط دستگاه کارت خوان به مثابه رسيد دريافت وجه براي مشتري، طراحي اين محصول مراحل پاياني خود را طي مي کند و در بهار 97 در سبد فروش محصولات شرکت سروشان قرار خواهد گرفت.
5- طراحي کنسول مديريت انبار با دستگاه بارکد خوان حافظه دار (Hand Held) و طراحي Mobile App اختصاصي براي Hand Held انبار جهت استفاده درخوانش تعدادي و سريالي اقلام رسيدها و حواله هاي انبار همچنين انجام انبارگرداني و تسهيل اين فرايند و کنترل سريالي اقلام انبار.
6- طراحي کنسول ارتباط با شبکه هاي اجتماعي (Social Networks) فعلاً بر بستر تلگرام (Telegram) انجام شده است. 
طراحي اين کنسول با هدف تسهيل ارتباطات سازمان هاي خدماتي با شبکه نمايندگان خدمات و سرويس کاران خود از يک سو و مشتريان خود از سوي ديگر با عنايت به محدوديت هاي استفاده از پيامک صورت گرفته است. در اين مسير دو نوع بات (Bot) يکي ويژه نمايندگان خدمات و سرويس کاران با امکانات  Business To Business) B2B) و ديگري ويژه مشتريان با امکانات Business To Consumer) B2C)  طراحي و عرضه شده است. اين کنسول به نحوي طراحي شده است که با اندک تغييراتي بتواند بر بستر هر نوع شبکه اجتماعي حتي شبکه هاي اجتماعي ملي هم در آينده قابل استفاده باشد.
7- طراحي کنسول صورت هاي مالي با امکان ساخت صورت هاي مالي به صورت کاملاً پارامتريک بنا به درخواست و سليقه کاربران، همچنين طراحي کنسول تسويه اعتباري ويژه فروش اعتباري، کنسول تنخواه داري در زيرمجموعه خزانه داري از مجموعه امکانات توليدشده در زير مجموعه راهکار مالي سروشان مي باشد.
8– طراحي کنسول برنامه ريزي پخش کار(پخش کار هوشمند) به جهت تسهيل فرايند پخش کار و خودکار نمودن تخصيص کارهاي پذيرش شده در مرکز تماس مشتري (Call Center) به نمايندگان خدمات و سرويس کارها، اين کنسول با استفاده از تعريف انواع کار به صورت کاملاً پارامتريک و تعريف ظرفيت اجرايي و تقويم کاري شبکه خدمات پس از فروش، شرکت ها را قادر مي سازد تا کليه کارهاي پذيرش شده در مرکز تماس را بر اساس تئوري صف (Queue Theory)و مديريت ظرفيتLoad Balance Management)LBM) بر اساس نوع کار و ظرفيت آزاد، نمايندگان خدمات و سرويس کاران بين آن ها بالسَّويه و به صورت کاملاً خودکار و بدون دخالت عامل انساني توزيع نمايد.
9- توسعه و امکانات و قابليت هاي نسخه خودرويي نرم افزار سروشان در حوزه پذيرش خودرو و مديريت تعميرگاه، حوزه کارشناسي خدمات و تخمين زمان خواب محصول مبتني بر معيارهاي سازمان حمايت، گارانتي و وارانتي و انبار قطعات و...
10- تداوم انتشار فصلنامه سروش خدمات که با استقبال مشتريان و فعالان و دست اندرکاران صنعت خدمات پس از فروش کشور واقع شده است.
11– بهره برداري از مرکز آموزش شرکت سروشان در محل دفتر جديد شرکت سروشان واقع در خيابان قرني که با فراهم آوردن محيط استاندارد آموزشي به همراه کليه امکانات آموزشي و کمک آموزشي، گام مؤثري در افزايش کيفيت آموزش هاي ارائه شده بوده است، برگزاري دوره هاي آموزشي تخصصي نرم افزار سروشان در محيط عملي -کارگاهي که آموزش گيرندگان، عملاً مطالب آموزشي را به صورت عملي پشت کامپيوتر خود مي آزمايند و فراهم بودن امکان تمرين و مشارکت فعال در فرايند آموزش، خود عاملي در بالا بردن سطح اثربخشي آموزش هاي ارائه شده است.
12– باز جذب و احياي مشترياني که در سال هاي گذشته به هر دليلي استفاده از نرم افزار سروشان را متوقف نموده و از نرم افزارهاي ديگري استفاده مي کردند.
13– جذب مشترياني که در سال هاي گذشته از نرم افزارهاي ديگري در حوزه خدمات پس از فروش و مالي استفاده مي نمودند اما درنهايت سروشان را جايگزين نموده و از نتايج آن بهره مند گشتند.
14- توسعه واحد توليد شرکت سروشان، جذب کارشناسان جديد با مهارت هاي تخصصي جديد به ويژه در توسعه راهکارهاي نرم افزاري در حوزه
(Mobile Application) و راهکارهاي مبتني بر وب (Web Application)
15- افزوده شدن به تعداد مشترياني که به صورت Full Package (کاملاً يکپارچه) از نرم افزار سروشان در سازمان خود استفاده مي نمايند، يعني تمام فرآيندهاي خود را با نرم افزار سروشان پيش برده و از هيچ نرم افزار ديگري جز سروشان در سازمان خود استفاده نمي نمايند، اميد است با توسعه امکانات و قابليت هاي نرم افزار سروشان در سال آتي، معدود حوزه هاي باقيمانده را نيز به زير چتر پوشش فرآيندي نرم افزار درآورده تا پاسخي درخور، جامع و يکپارچه به نيازهاي سازمان هاي خدماتي داده شده باشد.

اما اهدف ترسيم شده براي شرکت در سال آتي به شرح زير به اطلاع مي رسد:
1- توسعه امکانات و قابليت هاي نرم افزار سروشان در صنعت خدمات پس از فروش خودروهاي سبک و تکميل پوشش فرآيندي کامل و يکپارچه در تمامي حوزه هاي مرتبط با آن اعم از خدمات پس از فروش، بازرگاني، مالي و...
2- همسو با توسعه فعاليت هاي شرکت در حوزه هاي جديد و قبلي، توسعه فيزيکي و فضاي کاري شرکت تا 100% ظرفيت موجود.
3- توسعه کمي و کيفي منابع انساني سازمان با جذب کادر متخصص در واحدهاي توليد، استقرار، و پشتيباني و واحدهاي فروش اعم از سازماني، اداري، راهکار خودرو و راهکار مالي.
4- ايجاد معاونت محصول مستقل از واحدهاي توليد و استقرار با توجه به گستردگي روزافزون نرم افزار با تمرکز بيشتر بر آموزش داخلي کادر شرکت در واحدهاي مختلف و تسريع فرآيند توليد محصول تمام وب سروشان.
5- ايجاد سمت جديد: «سرپرستي استقرار راهکار مالي» و «سرپرستي استقرار راهکار خودرو» در زيرمجموعه معاونت استقرار به جهت تخصصي نمودن استقرار راهکار مالي نرم افزار سروشان و راهکار خودرويي نرم افزار سروشان، باهدف تمرکز بر نيازهاي اختصاصي مشتريان سروشان در اين حوزه ها.
6- توسعه و تداوم توليد راهکار تمام وب سروشان و تلاش جهت ارائه اولين نسخه آن تا پايان سال 97.
7- توسعه امکانات و قابليت هاي E-Commerce نرم افزار سروشان به ويژه در حوزه پرداخت (تسويه) الکترونيک E-Payment در حوزه بانکداري شرکتي و بانکداري اختصاصي.
8- توليد نسخه Mobile Application نرم افزار سروشان در چهار نسخه ويژه نمايندگان خدمات، امداد خودرو، پذيرشگر خودرو، مشتريان مجهز به سرويس هاي موقعيت مکاني (Location Based Services) (LBS) و ارتباط به صورت صوتي و تصويري بر بستر VoIP به صورت بر خط (Online) با مرکز تماس مشتري (Call Center)
9- توسعه امکانات و قابليت هاي کنسول چندزبانه (Multi Lingual) نرم افزار سروشان
در پايان لازم مي دانم از حسن نظر مشتريان گران قدر سروشان که با انتخاب خود، اين شرکت را مفتخر و سرافراز به همکاري و خدمتگزاري نموده اند، قدرداني نموده و هم زمان به گرمي، از تک تک همکاران خود که در اين سال با سخت کوشي و مسئوليت شناسي، چون هميشه شرکت خودشان را در خدمتگزاري به صنعت کشور ياري رساندند، تقدير و تشکر ويژه نمايم.